Regeneracja przekładni kierowniczych Wrocław

Podwozie samochodu

Stan naszych dróg w mieście Wrocław sprawia, że zawieszenie samochodów nie ma lekkiego życia. Różnorakie dziury, nierówności i wysokie krawężniki drastycznie wpływają na zużycie układów: kierowniczego i zawieszenia. Styl jazdy ma duże znaczenie. Jednakże średnio co 100 000 przejechanych kilometrów powinniśmy się liczyć, że będzie potrzebna naprawa przekładni kierowniczych (maglownic). Usterki związane z tym podzespołem maja duży wpływ na bezpieczeństwo nasze oraz innych uczestników ruchu drogowego. Nie warto ich lekceważyć!

 

Regeneracja przekładni kierowniczych. Co przyspieszy wymóg?

  • najeżdżanie na przeszkody,
  • napotykanie dziur przy skręconych kołach,
  • kręcenie kołami w miejscu,
  • zbyt duże felgi przy niedużym profilu opony,
  • pokonywanie progów zwalniających.

Objawami zużycia maglownic są m.in. „luzy” odczuwalne na kierownicy oraz stuki przy skrętach oraz pokonywaniu nierówności. Są to dość drogie podzespoły stąd powszechna staje się dużo tańsza naprawa: regeneracja maglownic. Serwis samochodowy R.R. Wrocław chętnie wykona wszelkie naprawy związane z tym podzespołem. Montaż i demontaż przekładni kierowniczych jest w większości przypadków skomplikowaną czynnością wymagającą zaangażowania profesjonalistów.

Kompleksowa naprawa przekładni kierowniczych/regeneracja maglownic:

  • diagnostyka,
  • regeneracja,
  • montaż maglownic,
  • demontaż.

Kiedy jest potrzebna regeneracja przekładni kierowniczych?

Podstawowe objawy zużycia maglownicy to odczuwalne na kierownicy luzy, a także stuki przy zmianie kierunku jazdy oraz pokonywaniu nierówności. Często dochodzi również do wycieku płynu z przekładni kierowniczej. W przypadku uszkodzenia przekładni mogą dodatkowo występować problemy z utrzymaniem kierunku jazdy. Po zauważeniu któregoś z tych objawów należy niezwłocznie udać się do warsztatu samochodowego w celu zweryfikowania stanu technicznego przekładni.

Na czym polega regeneracja maglownicy?

Regeneracja maglownic to wymiana uszczelek, eliminacja luzów, jak również wymiana drążków kierowniczych i końcówek drążków. Regeneracja maglownic to oprócz tego jej oczyszczenie, wyszlifowanie listwy oraz montaż nowych tulei. Zachowane zostają te elementy, które są w nienaruszonym stanie, a reszta podzespołów jest poddawana regeneracji. Jej celem jest przywrócenie poszczególnym elementom wszystkich właściwości użytkowych. Po wykonaniu regeneracji pojazd jest poddawany licznym próbom, aby mieć pewność, że klient otrzyma w pełni sprawny samochód. Regeneracja maglownicy jest zdecydowanie bardziej opłacalna niż zakup nowej.

Co ma wpływ na uszkodzenie przekładni kierowniczych?

Podstawowe czynniki zużycia przekładni to najeżdżanie na przeszkody i progi zwalniające, wjeżdżanie w dziury przy skręconych kołach, kręcenie kołami w miejscu, zbyt duże felgi przy niedużym profilu opony. Dbając o właściwą eksploatację pojazdu, można wydłużyć żywotność przekładni kierowniczej i opóźnić konieczność wykonania jej regeneracji. Jednak podczas długiego użytkowania samochodu naturalne jest zużycie się niektórych części maglownicy, takich jak łożyska, śruby czy nakrętki.

Zasady działania maglownicy

Maglownica to część pojazdu, która służy do przekazywania obrotów kierownicy na dźwignie i wały znajdujące się w układzie jezdnym, co umożliwia precyzyjne sterowanie samochodem. Ma ona zazwyczaj formę zębatkową. Zasada jej działania jest stosunkowo prosta i we wszystkich modelach samochodów jest taka sama.

W momencie obrotu kierownicą przez kierowcę pojazdu, przekładnia wprawia w ruch wał, a umieszczone na jego końcu koło zębate porusza zębatkę połączoną z listwą, która zaczyna oddziaływać w przeciwnym kierunku. Taki cykl wprawia w ruch drążki kierownicze, odpowiadające za skręcanie samochodu zgodnie z ruchem kierownicy.