Jakie są przyczyny i objawy usterki uszczelki pod głowicą?

Dokręcanie śruby przy silniku

Uszczelka pod głowicą to niepozorna część, która odgrywa istotną rolę dla prawidłowego funkcjonowania auta. Jej głównym zadaniem jest ochrona silnika przed wysokimi temperaturami. Właściwa eksploatacja auta oznacza długą żywotność tego elementu. W niektórych przypadkach jednak uszczelka przedwcześnie się uszkadza. Większość takich usterek wiąże się z koniecznością jej wymiany, co niestety oznacza nie najniższe wydatki. Chcesz uniknąć takiego scenariusza? Sprawdź, co może przyczyniać się do uszkodzenia uszczelki pod głowicą oraz dowiedz się, po czym taką usterkę można rozpoznać.

 

Najczęstsze przyczyny usterki uszczelki pod głowicą

Zdiagnozowanie przyczyny uszkodzenia uszczelki pod głowicą ma kluczowe znaczenie dla żywotności nowego, wymienionego elementu. Bez rozpoznania źródła problemu w niedalekiej przyszłości może się on powtórzyć. Postawienie trafnej diagnozy nie jest łatwe, ale jeśli powierzysz to zadanie doświadczonemu mechanikowi samochodowemu np. z serwisu „R.R. Mechanika pojazdowa” we Wrocławiu, to z pewnością jest możliwe. Co można uznać za powód usterki? Na pewno pod uwagę należy wziąć eksploatację auta, gdyż nieprawidłowe użytkowanie samochodu może stanowić jedną z przyczyn.

Oczywiście wśród powodów awarii można wymienić np. wady fabryczne lub błędy montażowe. Niemniej wśród najczęstszych przyczyn usterek uszczelki pod głowicą wymienia się:

  • przegrzanie auta, do którego może dojść w wyniku kłopotów z chłodzeniem silnika,
  • używanie niskiej jakości płynu chłodniczego,
  • zużycie lub zanieczyszczenie wtryskiwaczy.

 

Czym objawia się uszkodzenie uszczelki pod głowicą?

Na uszkodzenie uszczelki pod głowicą może wskazywać kilka symptomów. O usterce najczęściej świadczy biały dym, wydobywający się z rury wydechowej, szczególnie latem. Innym symptomem jest wyraźny spadek mocy silnika, w tym nawracający problem z rozruchem. Oprócz tego do innych objawów nieprawidłowości zaliczyć można:

  • spienienie płynu chłodniczego lub szybki jego ubytek,
  • obecność oleju silnikowego w układzie chłodzenia,
  • wzrost poziomu oleju przy jednoczesnym jego rozrzedzeniu.