Lancia Ypsilon 1,4 16 V
Bardzo często klienci przyjeżdżają do nas na diagnostykę zawieszenia ze względu na hałas dobiegający od strony podwozia. Tak było i tym razem. Po diagnostyce okazało się, że problemem są luzy na sworzniach, tulejach wahacza i łącznikach stabilizatora, a także uszkodzone amortyzatory, z których wylał się płyn roboczy. Po rozebraniu amortyzatorów ujawniły się jeszcze dwie usterki, tj. pęknięta sprężyna amortyzatora i zatarte łożyska poduszek mocujących amortyzatora, które były przyczyną pęknięcia sprężyny lewej. Prawidłowa naprawa zawieszenia wymaga wymiany obu sprężyn ze względu na zużycie starej sprężyny. Po naprawie zawieszenia sprawdzony został układ hamulcowy. Konieczna okazała się wymiana tarcz, gdyż pomiar grubości tarczy wykazał prawie milimetr poniżej minimalnej grubości przewidzianej przez producenta. Standardowo przy wymianie tarcz dokonano wymiany klocków.