Volkswagen T5

Volkswagen T5

autoidol

Silnik z głowicą

autoidol

Silnik z zamontowaną dwumasą

autoidol

Sprzęgło komplet

autoidol

Sprzęgło z dociskiem

autoidol

Silnik przygotowany do montażu

autoidol

Zamontowany silnik

W trakcie jazdy silnik Volkswagena T5 1,9 disel zaczął wkręcać się na obroty jak silnik benzynowy. W pewnym momencie było to nie do opanowania. Auto przestało reagować na pedał gazu i zamknęło obrotomierz – doszło do tzw. rozbiegania się silnika. Silnik stanął. Powodem tego była uszkodzona turbina, która przez system smarujący („zjadła olej z silnika”) zadziałała jak dodatkowy wtrysk paliwa, z tym że owym paliwem był olej z silnika podany do kolektora ssącego. Niestety uszkodzenia silnika były tak duże, że nie nadawał się do dalszej eksploatacji.
W samochodzie wykonano następujące naprawy:
– remont główny silnika, w skład którego weszły szlify, panewki, nowe tłoki i pierścienie,
– kompletny remont głowicy,
– regeneracja turbosprężarki,
– komplet uszczelnień całego silnika,
– wymiana rozrządu i kompletu sprzęgła z kołem dwumasowym,
– wymiana oleju i filtrów.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *